När allt blir övermäktigt

publicerat i Melvin, Melvinsröst, älskadeängel;
Sorgen är så brutal. Sorgen är så djup. 
Har fått tagit del av korpbergets kompletteringar på deras lex Sarah. Där får jag bekräftat att Melvin halv suttit i en soffa i ca 23 timmar. Han somnar i den positionen på måndag eftermiddag. 
Personalen låter då honom "sova" så i nästan ett dygn..
 
 
Det är så omänskligt så jag finner inga ord. 
Dom skyller på att ingen personal har medicinsk utbildning. Men man behöver inte ha medicinsk utbildning för att veta att man lägger en person med droger i kroppen i framstupa sidoläge. 
Ingen människa sover i denna halvsittande ställning i ett dygn utan att röra sig. 
Man behöver inte va sjuksköterska för att förstå det. 
Vanligt förnuft räcker. 
 
 
Kommer aldrig förstå hur dom kunnat göra så här. 
Dom hävdar fortfarande att dom inte gjort fel och har inte kunnat agera på något annat sätt. Att dom följt rutinerna. 
I min värld har dom gjort många fel. 
Dom hade kunnat förhindra detta. 
 
Mår så fruktansvärt illa när jag tänker på vad som hänt. 
Min älskade Melvin 🕊🤍🕯
Dom hävdar att Melvin dött av ett slag i bakhuvudet. 
Men det är inget som läkaren sett. 
Vill bara att den rättsmedicinska obduktionen ska komma så vi får svar. 
 
 
Hur överlever man sorgen över sitt döda barn? 
Man förändras som människa. Kommer aldrig bli mig lik igen..
 
 
Denna staty föreställer en förälders sorg när man förlorat sitt barn. Och så där känns det. 
Man känner som tom på nå vis. Stort hål i ens inre 💔
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kicki:

Beklagar verkligen❤😢❤

Svar: Tack ❤❤
Nina Holmlund / minangelmelvin

Kommentera inlägget här :